Mivel a jelenleg egyértelműen a hibridhajtás látszik az autózás jövőjének, így a Volvónál olyan területen is fejlesztenek, amelyet a nagy gyártók eddig hanyagolnak. A svéd márkánál nemrég két hibridhajtású teherautót, pontosabban szemétszállítót állítottak munkába, amelyeknek alig győzik sorolni az előnyeit.
A „nehézsúlyú” járgányok elektromotorja a fékezésekkor felhalmozott energiából 20 km/órás sebességig tudja gyorsítani az autót, így a lassan haladó, gyakran elinduló és megálló szemeteskocsik számára ideális megoldás. 20 km/óra feletti sebességnél elindul a dízelmotor, azonban a start-stop rendszernek köszönhetően álló helyzetben azonnal le is kapcsol. A Volvo számításai szerint ezzel a teherautó 20 százaléknyi üzemanyagot spórol meg, és ennek megfelelő mértékben csökken a károsanyag-kibocsátás is.
A szemétkompresszor motorját hálózatról tölthető akkumulátorok táplálják, ezzel együtt pedig a Volvo hibrid kukásai hagyományos társaikhoz képest már 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. További előnye még az elektromotor használatának a csendes járat, amely különösen fontos szempont a gyakran éjszaka vagy hajnalban közlekedő szemétszállítók esetében.
A két szemetesautó próbajáratát két svéd kisvárosban kezdte meg, a Volvo a tesztek után 2009-től már szériagyártásra készül. A hibrid technológia teherjárművekben való alkalmazását a közeljövőben a városi közlekedésben képzelik el, de később a hosszabb utakra szánt járműveknél is szeretnék elterjeszteni.