Azután, hogy tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon a Wiesmann bemutatta új csúcsmodelljének tanulmányát, mostanra elkészült a szériaváltozat. A korábban kiállított autó is kész volt, de még akartak finomítani rajta.

Ez nem is meglepő, hiszen a klasszikus formatervezésű sportkocsiba a BMW V10-es motorja kerül. Az 507 lóerős teljesítmény megzabolázása pedig még a BMW fejlesztőgárdájának is okoz fejtőrést, nemhogy egy kis manufaktúrának.

BMW motoros kétüléses 1
BMW motoros kétüléses 11


A korábbi GT-hez képest az MF5 ezért vadiúj karosszériát kapott, ami 9,6 centivel szélesebb, 8 centivel hosszabb, így a kerekek távolabb kerülhettek egymástól. A látványnak jót tesz, hogy 5 centivel alacsonyabb is lett a gép.

Ugyan 100 kilogrammot hízott is a kocsi, de ez nem igazán veszélyezteti a menetteljesítményt. Az így is csak 1390 kilós autó az 5000-es blokkal ugyanis 3,9 másodperc alatt eléri a 100 km/órás tempót. A Wiesmann GT MF5 végsebessége 310 km/óra. A váltást a BMW hétfokozatú szekvenciális váltója végzi.

Azért, hogy minél kevesebb autójuk végezze darabokban, a cég az ABS mellett menetstabilizálóval is ellátja a kocsit, amelyben légzsák és klíma is van. Persze az ára sem hétköznapi, 178 ezer euróba (45,2 millió forint) kerül. A pletykák szerint nemcsak kupé-, de hamarosan roadsterkivitelben is kapható lesz az MF5.