A Mercedes már több sportkocsijából is épített a hagyományosnál könnyebb változatot, amit általában Black Series néven dobtak piacra. A BMW szintén a súlycsökkentéssel tette még sportosabbá a korábbi M3-ast, elkészítve a CSL változatot. Várhatóan az új modellből is lesz ilyen. Rajtuk kívül komoly hagyománya van a Ferrarinál és a Porschénál is a felesleges extráktól megszabadított járművek gyártásának.

Ezzel szemben az Audi mostanában nem készített még ilyen járművet. Megelégedett azzal, hogy az S- és az RS-modellekben az átlagosnál nagyobb teljesítményt párosított egy hagyományosnak tűnő karosszériaformával.

Mindez azonban hamarosan változhat, miután Stefan Reil, az Audi fejlesztéséi vezetője egy interjúban elárulta, hogy vizsgálják a kérdést. „Ez csak egyik irány, amely felé a cég léphet” ? mondta, majd hozzátette: ? Elsőként a TT-nél lehetséges az ötlet megvalósítása, és majd csak később jöhetne a könnyített R8-as.

Akik nem elégszenek meg az R8 vagy a TT teljesítménye nyújtotta élménnyel, nem kell várniuk a kisebb tömegű változat elkészüléséig. Hamarosan ugyanis piacra kerül a TT-RS  illetve az  R8-RS is, amelyben már az RS6-ból ismert 580 lóerős V10-es motor lesz. No persze, ha azt tovább könnyítenék, akkor csak a legkomolyabb szupersportkocsik jelenthetnének akadályt az Audi kétülésesének.