2008 első negyedében minden korábbi rekordot megdöntött a General Motors (GM) Europe értékesítése. Összesen 572 137 járművet adtak el, ami 18 111 darabos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat piaci részesedése elérte a 9,6 százalékot.

Különösen sikeres volt Oroszországban GM, az összes márka kiemelkedően teljesített. A Chevrolet értékesítése 60 százalékkal nőtt, az Opelé 150-nel, a SAAB-é 75-tel, a Cadillac és a Hummer eladásai pedig 61 százalékkal nőttek a tavalyi negyedévben mért fölé.

30 százalékkal nött a Chevy eladása Európában
30 százalékkal nött a Chevy eladása Európában

30 százalékkal nött a Chevy eladása Európában

30 százalékkal nött a Chevy eladása Európában


„A Chevrolet márka erőteljes növekedése – különösen Közép- és Kelet-Európában – 2008 első három hónapja során is folytatódott” – mondta Jonathan Browning, a GM Europe értékesítési, marketing és vevőszolgálati alelnöke.

Magyarországon az enyhén csökkenő gépjárműpiacon is növelni tudta részesedését a General Motors az év első negyedében, ezzel 16,3 százalékot elérve. Ehhez természetesen főleg a tömegmárkák sikeres szereplése kellett.

Az Opel a múlt év azonos időszakához viszonyítva 2,5 százalékkal növelte részesedését, 5111 darabos eladást produkálva. A Chevrolet esetében a növekedés még nagyobb, 20,7 százalékkal több ilyen modell talált gazdára, mint egy évvel korábban. Az összesen 2114 darab jármű 4,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg.