Kátyúnyomozás: mit tehet az állampolgár?
Kátyúnyomozás: mit tehet az állampolgár?
Fotó megosztása:
Nem volt földrengés, az eső mosta ki a töredezett aszfaltot
Nem volt földrengés, az eső mosta ki a töredezett aszfaltot
Fotó megosztása:
Eltörpülök a kátyú mellett
Eltörpülök a kátyú mellett
Fotó megosztása:
Ha ilyet látsz, hívd a kátyúvonalat: 06 40 18-88-66!
Ha ilyet látsz, hívd a kátyúvonalat: 06 40 18-88-66!
Fotó megosztása:
Azokra les, akik nem ismerik az állapotokat mifelénk
Azokra les, akik nem ismerik az állapotokat mifelénk
Fotó megosztása:
Legveszélyesebbek az éles peremű úthibák
Legveszélyesebbek az éles peremű úthibák
Fotó megosztása:
Mindennapjaim részévé vált a 12 gödör az irodáig
Mindennapjaim részévé vált a 12 gödör az irodáig
Fotó megosztása:
Egyre kevesebb lyuk a fővárosi utakon - állítja az FKF
Egyre kevesebb lyuk a fővárosi utakon - állítja az FKF
Fotó megosztása:
Azokra les, akik nem ismerik az állapotokat mifelénk
Budapesten január végére
elfogytak a kátyúk. A főváros kezelésében lévő 1043 kilométernyi úthálózaton összesen 121 gödör volt a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. szerint.
Ehhez képest az ország útjai elég rossz állapotban vannak, miután március közepén, a téli üzemeltetés lezárásakor 42 163 – a szezonkezdethez képest 18 376-tal több – betömésre váró kátyút számoltak a Magyar Közút Kht. kezelésében lévő mintegy 30 ezer kilométeres úthálózaton. Ebbe a hálózatba sem Budapest útjai, sem az autópályák és az önkormányzati utak sem tartoznak bele.
A Magyar Közút Kht. az idén 5,8 milliárd forintot költött a téli üzemeltetésre, és összesen 134 500 kátyút tömött be – mondta László Sándor, a cég vezérigazgatója. Míg egy átlagos télen 140 ezer tonna sót, 27 ezer tonna érdesítőanyagot és 1540 liter sóoldatot használnak fel az utak tisztán tartására, a hó eltakarítására és síkosságmentesítésre, most csak 74 500 tonna sót, 13 500 tonna érdesítőanyagot és 770 ezer liter sóoldatot használtak.
Azt már csak félve kérdezzük, milyenek lennének az utak, ha komoly telünk lett volna.
Forrás: MTI