Egy évvel azután, hogy bejelentették a Pannónia márka feltámasztását, a magyar motorépítő-bajnokságon bemutatták az új modellt. Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. (MM) vezetője szerint ez volt a Pannónia világpremierje, mert az elképzelésekről és a részletekről még sehol sem beszéltek – írja a Népszabadság.
Egyelőre csak maketten és számítógépes terveken létezik az új gép, de jól haladnak a fejlesztésekkel. Amennyiben a kialakított ütemet tartani tudják, akkor az első elkészült és működő modellt fél év múlva be tudják mutatni. A pályázati pénzek függvényében azonban csúszás is előfordulhat, ám 2009 őszéig mindenképpen szeretnének kijönni az új motorral.
A tervezett várpalotai üzemben a sorozatgyártáshoz szükséges gépek nagy részét már beszerezték. A mostani állapotok szerint évente 750 motorkerékpár gördülhetne ki a gyárból, amire az előzetes felmérések és visszajelzések alapján lenne is igény.
A Pannónia döntő része, a váz és valamennyi karosszériaelem és a motorblokk Magyarországon készül majd. A korábbi tervekkel ellentétben nem egy 234 köbcentiméteres blokkot építenek az új gépbe, hanem egy lényegesen komolyabb, 650 köbcentiméteres, 44 lóerős saját fejlesztésű erőforrást. A lámpákat az Osram szállítaná, a fékek esetében a japán Nissinnel és az olasz Brembóval folytatnak tárgyalásokat.
Mázló Imre az árról annyit árult el a lapnak, hogy a dél-koreai és a kínai modelleknél drágább lesz, mert az árral is szeretnék jelezni, hogy nem az a minőségi kategória. A japán gyárak hasonló képességű motorjainál viszont olcsóbb lesz. Ez alapján vélhetően 1,8-2 millió forint közötti összeget kell majd leszurkolni egy új Pannóniáért.
Forrás: Népszabadság