Az F1-eseknél kombi változatban orvosi autóként használt C63 AMG a DTM-ben akkor lép majd pályára, ha a mezőnyt kell vezetni, azaz biztonsági autóként szolgál majd (futamonként felváltva a sorozat másik résztvevője, az Audi autójával).
Az új C63-ast az AMG műhelyében addig csiszolgatták, amíg az autó teljesítménye szinte megegyezik a versenyen induló járgányokéval. A biztonsági autót 457 lóerős, 6,3 literes V8-as motor hajtja, de a szériaváltozathoz képest alakítgattak még rajta. A járgány felfüggesztése az utcai modellnél sokkal keményebb, és a nyomtáv is szélesebb. A 19 colos könnyűfém felniken elöl 245/35-ös, hátul pedig 265/30-as gumik biztosítják a megfelelő tapadást.
A C63 AMG teljesítményét sikerült addig srófolni az AMG-nél, hogy az autó alig marad el a versenyen induló C-Merciktől, kis lemaradással, de a mezőnnyel érhetne célba, ha elindulna a futamon.
A Mercedes 2000 óta adja a biztonsági autót a DTM-nek, míg az F1-ben már 13 idényét kezdi ebben a szerepben.