Nem bír magával a Porsche, eddig sem volt éppen gyenge a Cayenne Turbo S, de most még rátettek egy lapáttal. Még 2002-ben jelent meg a Porsche kínálatában a 450 lóerős Cayenne Turbo, amit később 500 lóerősre izmosítottak. 2006-ban már ez sem volt elég, hiszen megjelent a további 21 lóerőt felvonultató Turbo S.

Úgy tűnik azonban ez is kevés lehet valakinek, miután a stuttgarti gyártó tovább fokozta a 4,8 literes V8-as teljesítményét. A duplaturbós blokk immár 550 lóerőt présel ki magából, miközben a forgatónyomaték 750 newtonméterre nőtt (korábban 720 Nm)

A legerősebb terep-Porsche 1
A legerősebb terep-Porsche 13


Nem is meglepő, hogy dinamikában is inkább a hagyományos sportkocsikat idézi a Cayenne, mint egy üresen 2,3 tonnás szabadidő-autót. Most ugyanis a rajt után 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet. Ha pilót arra vágyik, akár 280-nal is száguldozhat.

Arról, hogy ez ne járjon feltétlenül balesettel, hatalmas féktárcsák és a Porsche aktív futóműve gondoskodik, amely az út és sebességviszonyoknak megfelelően változtat a felfüggesztés hangolásán. Sőt az Audi Q7 után immár a Cayenne is elérhető az eddig főként sportkocsiknál alkalmazott kerámia féktárcsákkal is.

2008 augusztusától kapható a Porsche Cayenne Turbo S, amelynek nemzetközi alapára 111 400 euró, azaz valamivel több mint 28 millió forint. Itthon körülbeül 36 millió forintba kerülhet majd az autó. A megújult modellt a 21 colos felnijeiről és a karosszéria színére fényezett hűtőnyílásairól és sárvédőszélesítéseiről azonosíthat a jármű.