A rendszer kidolgozásában a legnagyobb tétel nem az autók rendszámát figyelő rendszer kiépítése, hanem a parkolási rendszer átalakítása és a közösségi közlekedés fejlesztése – mondta el Nyáry. Ehhez pedig jó pár évre szükség lenne Budapesten is.
A főváros a leginkább környezetszennyező járműveket 2009-től kitiltaná a városból. Ez azonban nem csökkentené jelentősen a belső kerületek forgalmát. Az érzékelhető csökkentést a 25 százalékkal kevesebb autó behajtása jelentené – tette hozzá.
Szakemberek a fizetős zóna a pesti oldalon a Hungária körútnál, vagy a Nagykörútnál lehetne, Budán viszont a budai körútnál lenne legcélszerűbb kialakítani. A külföldi példák nyomán becslések szerint a díj összege 1-2 euró, azaz 250-500 forint lehetne Budapesten.
Forrás: Független Hírügynökség/ InfoRádió