A résztvevők Budafokról rajtoltak, első nap Százhalombatta és Balatonlelle érintésével Kaposvárig autóztak, majd a somogyi megyeszékhely környékén teljesítettek többféle távot. A dél-dunántúli tájakon megrendezett futam nem mondható könnyed autókázásnak.

Míg az elmúlt két évben júliusban megtartott futamon a hőség tette nehezebbé a táv teljesítését, ezúttal az esőtől csúszós utak okoztak gondot. A feladatokat századmásodperc pontossággal kell teljesíteni, aki a legkevésbé tér el a szintidőtől, tehát a legkevesebb büntetőpontot gyűjti, az nyer.

Lada, Jaguar, Alfa Romeo

Hű de gép a gép!
Kaposvár főterén volt a befutó

Kaposvár főterén volt a befutó

Kaposvár főterén volt a befutó


A Coppa Pannonia Regia idei győztese a Janzer György – Németh Márk páros lett, akik egy 1976-os 1200-as Ladával indultak. A második helyre egy 1968-as Jaguar 420 Sovereign legénysége futott be, Erdélyi Zoltánnal és feleségével. A dobogóra Ilkovits Ádám és Kemenes Csilla fért még fel, akik 1971-es Alfa Romeo Giulia GTA sporetkupéval vágtak neki a futamnak.

Az áprilisi verseny a hazai Oldtimer Szuperkupa egyik futama. Az Oldtimer Szuperkupa futamain 1976. december 31-e előtt gyártott, a közúti forgalomban való részvétel szabályainak megfelelő, eredeti állapotú vagy korabeli kiegészítőkkel felszerelt veterán autók állhatnak rajthoz. Kisszériás youngtimerek indulását a rendező egyedi elbírálás alapján engedélyezheti.

Ferrarik és más olasz autók

Hű de gép a gép!

Hű de gép a gép!

Hű de gép a gép!


A résztvevő autók gyártmányára vonatkozó megkötés nincs, a mezőnyben keleti és nyugati veteránautók is szerepeltek. Az indulók között találtunk M-21-es Volgát, brit Austin-Healey roadstert, de más futamokhoz képest a Coppán hagyományosan nagy az olasz autók aránya. Az idei versenyen Alfa Romeók (GT Junior, Giulia Super, Giulia GTA, GTV 2000) és Fiatok (Dino Coupé, Sport Spider) mellett egy Lancia Delta HF Integrale és három Ferrari (308 GTB, 308 GT4, Dino 246 GT) is rajthoz állt.

Rajtuk kívül Jaguarok, Mercedes-Benz-modellek, Volvók, Porschék, MG-k is indultak. A patinás névsor ellenére a classic-versenyzés nem dúsgazdag autótulajdonosok úri passziója, hiszen a versenyt egy 1200-as Ladával nyerték meg.