Romániában, Nagybánya környékén folytatódott ma a Közép-Európa Rali. Az útviszonyok nagyon rosszak voltak, a versenyzőket hó, sár és víz fogadta.

„Mai napon alaposan vissza kellett fogni magunkat, hogy ezen a havas, saras, köves, rizikós szakaszon biztonsággal célba érjünk. Sok helyen még fél méteres hófalak között autóztunk, ha lecsúszunk az útról, annak komoly következményei lettek volna. Az első gyorsasági szakaszon végig ömlött a víz az úton, sok helyen volt saras, agyagos, átázott rész. Ezeken a helyeken, nagyon kellett tisztelni minden kanyart. A második körről a szervezők kivették a pályának azt a részért, ami által igaz, hogy a távnak kevesebb, mint a felét autóztuk, mégis inkább ralis, tempós, levágós, egyszóval gyors volt. Ezen már sokkal bátrabban autóztunk és gyorsabban is, mely az időeredményünkön is meglátszik” – értékelte Kis Sándor, aki összetettbeli 15. helyével továbbra is a legeredményesebb magyar versenyző.

Casteu - az ötödik helyről az élre
Kisék még mindig a legjobb magyarok

Kisék még mindig a legjobb magyarok

Kisék még mindig a legjobb magyarok


A Technosport csapat második autója, Ács Lászlóval és Bagics Róberttel a második szakaszon, nem sokkal a cél előtt felborult. Ács válla kiugrott, a versenyzőt Debrecenbe szállították kórházba. Jól ment ma a Szalay-Tóth párosnak, ők mindkét mai szelektív szakaszon az első tizenötben végeztek, összesítve a 19. helyen állnak. Meg kell említenünk a Gál István-Oroszlán Tibor duót is, akik jó versenyzéssel a 21. helyre tornázták fel magukat.

A tegnapi baleset után a Palik-Darázsi kettős is folytatta ma a ralit, és a tegnapi nullázás után jól mentek, de a technika ördöge nem engedte igazán jó eredmény megszerzését:

„Az első harminc kilométeren tizenkét vetélytársunk mellett mentünk el, a Nissan hibamentesen működött. Aztán hirtelen megállt az ablaktörlőnk, a szélvédőre felcsapódó víztől és sártól semmit nem láttunk, így kénytelenek voltunk félrehúzódni a pálya szélére. Néhány perc alatt ugyan sikerült kijavítanunk a hibát, de kezdhettünk mindent elölről. Sorra előztük vissza az autókat, amikor ismét megállt a törlőlapát… Újabb szerelés következett, majd végül a huszonhatodik idővel értünk célba” – mesélte az első szakaszról Palik.

A quadosoknál két magyar is az élmezőnyben van, a bombardier-s Szabó László a harmadik, míg Németh Norbert az negyedik helyen áll.

A nehézsúlyban induló kamionosoknál a legjobb magyar egység a Szalay Dakar-os Darázsi-Bahor-Kis trió, ők összetettben a 10. helyig jutottak.

Forrás: Technosport.hu, Dakar.hu, Palikracingteam.com; Kép: Dakar.hu