Jó ideje, hogy az Euro NCAP vizsgálja az autók töréstesztjénél, hogy az autó miként bánik gázoláskor a bábuval, ilyenkor a lökhárító és a motorháztető keménységét is vizsgálják. A holland kerékpáros szövetség most szeretné elérni, ha külső légzsákkal látnák el autóikat, amely csökkenthetné a motorháztetőre zuhanó emberek sérüléseit.
Állításuk szerint egyedül Hollandiában hatvan életet lehetne megmenteni, ha ilyen biztonsági eszköz lenne az autókban, illetve 1500 súlyos sérüléses eset is elkerülhető lenne. A szövetség ezért a kormányhoz és az autógyártókhoz fordult az ötlet megvalósításáért.
A technológiára sem kellene költeni, hiszen azt az Autoliv, svéd autóipari beszállító már megvalósította. Az ő megoldásukban a légzsák a szélvédő előtti részből fújódik fel, puha helyszínt létrehozva ott, ahová az elütött biciklisek általában érkeznek.
Persze az autógyártók sem restek, a Jaguar például már egyes modelljeit robbanó motorháztetővel szereli. A pirotechnikai elven működő szerkezet 5-6 centiméterrel megemeli a géptetőt, így távol tartja az elgázolt embert a motortérben lévő masszívabb alkatrészektől.