Ahogy már korábban feltételeztük, a Peugeot sorozatgyártásba küldi a 308 RC Z tanulmányautót. Ezt Jean-Philippe Collin, az Automobiles Peugeot vezérigazgatója a Lisszaboni Autószalonon jelentette be.
A Magyarországon készülő Audi TT-re emlékeztető és annak ellenfelet állító kupét a 2009-es Frankfurti Autószalonon leplezik majd le, majd fél évre rá, 2010 tavaszán már kapható lesz. Ez az exkluzív modell az egyik első megnyilvánulása a cég versenyképes prémiummodellekre irányuló stratégiájának.
Egyelőre nem tudni, mennyit őriz meg a tanulmányautóból a szériamodell, de a bejelentés szerint a jármű főbb gyártási előírásai az RC Z legfontosabb elemeire támaszkodnak majd, persze a műszeki megoldások közül sok valószínüleg a 308-assal azonos lesz. A koncepció nemcsak külsejében volt megkapó, de a motorja sem utolsó.
A BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os turbómotor a sorozatgyártású kivitelhez képest jelentősen nagyobb, 218 lóerős teljesítménnyel szerepel. Amivel 7 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, míg a végsebessége eléri a 235 km/órát. A fogyasztása ehhez képest igencsak kedvező, csupán 6,7 liter 100 kilométerenként, amit elsősorban a kis önsúllyal értek el.