A csapatok szerdán visszatértek a Közép-Európa Rali nyitóhelyszínére. Előbb a vasárnap is teljesített Dabas környéki szakaszt tették meg, csak az ellenkező irányban, majd a veszprémi lőtér gyors, technikás 88 kilométeres pályája következett.

Legjobban a Palik-Darázsi duó teljesített, délelőtt a tizenötödik, délután a tizenhetedik időt érték el, így a nap végére a tizenötödik pozíciót szerezték meg, ezzel a legjobb magyar egység lettek – abszolútban azonban csak a negyvenkettedikek. A Palik Racing kamionja a Szaller-Pócsik-Csitári trióval a 11. és a 8. helyet szerezte meg, így ők is a legjobb hazaiként fejezték be a napot. Összesítettben a 17. helyen állnak.

Palikék mögött a napi eredménylistán három percen belül még három magyar egység következett, sorrendben a Szalay-Tóth, a Kis-Czeglédi, és a BMW-s Fazekas-Csató páros.

„Hosszú napunk volt, két teljesen eltérő szakasszal és hosszú etapokkal. Az első gyorson jöttünk, amit tudtunk, de sok helyen már annyira ki volt járva a talaj, olyan mély homok volt, hogy egyszerűen ennyit bírtunk motorerővel. A lőtéren érzésemre nagyon jót autóztunk, az autó nagyon jól viselkedett, nagyon jól sikerült a „belövése”. Nem finomkodtam, áttoltam mindenhol ahogy csak lehetett, néha úgy éreztem, az autó még bírna jóval többet is, de már szinte én nem akartam tolni neki. Lehetne még mit javítani az eredményeken, de hosszú még az a két és fél nap, ami előttünk van. Most a srácok este újra összerakják nekünk a kocsit, ami ha ugyanígy muzsikál holnap is, mindenképpen előrébb lépést várok az összetett értékelés szempontjából!” – értékelt szerdán Kis Sándor.

Katrinak az élre tör
Szalayék átvették a vezetést

Szalayék átvették a vezetést

Szalayék átvették a vezetést


Szalay Balázs összetettben átvette a vezetést a magyarok között, annak ellenére, hogy a délelőtti szakaszon saját bevallása szerint is biztonsági autózásra törekedett, és csak a 19. helyen futott be. Az első 25-ben jelenleg 5 magyar egység található.

15. Szalay-Tóth (Opel)
17. Kis-Czeglédi (Nissan)
21. Fazekas-Csató (BMW)
23. Liszi-Fenesi (Mitsubishi)
24. Varga-Pocseg (Nissan)

Forrás: Dakar.hu, Palikracingtem.com, Technosport.hu; Kép: Dakar.hu