Ma Nagy-Britanniában a PSA Peugeot Citroën és az Intelligent Energy bemutatta a közös kutatásuk során megszületett H2Origin elnevezésű, zéró kibocsátású üzemanyagcellás áruszállító járművét. Ez már a PSA hatodik üzemanyagcellás autója 2000 óta.

Lényegében egy Peugeot Partner/Citroën Berlingo a hároméves együttműködés keretében megszületett bemutatóautó, amelyet elektromos hajtáslánccal és új generációs üzemanyagcellával láttak el. A cella és tartozékai nem vesznek el az autó teréből, azok a belsőégésű motor helyére kerültek, a 700 baron tárolt hidrogént a csomagtér padlója alatt palackokban viszi magával az autó.

Praktikus, kihúzható fiókban a palackok
Sikerüét ennyire lekicsinyíteni a rendszert

Sikerüét ennyire lekicsinyíteni a rendszert

Sikerüét ennyire lekicsinyíteni a rendszert


A gépjármű hatótávolsága eléri a 300 km-t, vagyis a háromszorosa egy hagyományos, akkumulátoros elektromos autóénak. A gépjármű indítása akár -20°C-on is történhet, ami jelentős előrelépést jelent az üzemanyagcellás autók esetében.

Továbbra is komoly erőkkel dolgozik az alternatív hajtású járműveken a PSA – nemrég elektromos mottorral is bemutatták a Berlingót – , mert arra számít, hogy 2020-ra jelentősen megnő az üzemanyagcellás járművek száma is. Több gond is van azonban még: a jelenlegi költségek összeegyeztethetetlenek a gazdaságos autó képével, a hidrogénpalackok túl nagy helyet igényelnek és hidrogéngazdaság sem túl fejlett még.