Még a Ferrari Enzónál is erősebb lett a Corvette ZR1. Tavaly decemberben, amikor a General Motors bemutatta valaha épült legerősebb szériajárművét, csak annyit árultak el, hogy a tervek szerint minimum 620 lóerős lesz, hogy hozzák a különleges motoroktól elvárt 100 lóerő/liter arányt. Most kiderült ennél is bitangabb.
Ha megkezdődik az értékesítés, 647 lóerő szabadul el a 6,2 literes V8-as motorból. Persze nemcsak a teljesítmény elementáris, de a kompresszor nyomán a nyomaték sem épp hétköznapi, 822 newtonméter.
Ennek nyomán a gyár elárulja, a ZR1 súly/lóerő aránya jobb, mint a Ferrari 599-é, vagy a Lamborghini LP640-é. Továbbra sincsenek hivatalos menetdinamikai adatok a sportkocsiról, de 3,4 másodperces sprintidő és 330 km/óra körüli végsebesség várható.
Nemcsak a motor, de az autó minden porcikája különleges, így mágneses elven működő, intelligensen változó keménységű lengéscsillapítókat, és a szériaautón valaha használt legnagyobb karbon-kerámia féktárcsákat is szerelnek bele. A váltó sem automata, hanem hatfokozatú manuális. A karosszéria számos elemét karbonból készítettek el, míg a hátsó szélvédő a versenyautóknál megszokott polikarbonátból van.
Bár a Corvette ZR1 valószínűleg nyár végétől kapható, de egy valakinek már van, ő 1 millió dollárt fizetett érte, kb. tízszer annyit, mint amennyibe kerülni fog.