Profik. Így lehetne tömören bemutatni a Mitsubishi tereprali csapatát. Hát persze, másként hogy is tudták volna 1985 óta 12-szer megnyerni a Dakar-ralit, ahonnan 2001 óta minden évben hazavitték a győztesnek járó trófeát. Valamit tudhatnak.

Idén nem jött össze nekik, de ez nem rajtuk múlt, a verseny elmaradt. Helyette eljöttek Magyarországra, hogy a Dakar-sorozat első versenyén a Közép-Európa-ralin induljanak és készüljenek a jövő évi, már Dél-Amerikában zajló „Dakarra”.
 

A dízel még pihen
Távolban Veszprém

Távolban Veszprém

Távolban Veszprém


Nálunk nem sikerült nyerniük, de ahelyett, hogy az egyhetes futam után családjaikhoz hazautaztak volna, másnap már újra a pályán voltak. Megmutatták nekünk belülről is mit tud a Pajero Evo. Mondom, profik. De közvetlenek, mindenkivel kedvesek, készségesek.

Persze nem voltak éppen vidámak a második hely miatt, de mind mondták, mindent megtettek. Ezen a terepen most ennyi volt az autóban.  „A Pajero Evolution megbízható volt, jól dolgoztak a munkatársaink is. Annak ellenére, hogy nem nyertek én gratuláltam Stephane-nak és Jean-Paul-nak (a navigátora – szerk.) a munkájukhoz ” – mondta Dominique Serieys a Mitsubishi csapat igazgatója.

Nem lovagok, de harcosok

Nem lovagok, de harcosok

Nem lovagok, de harcosok


És dolgoznak is keményen az tuti, én csak durván 2 kilométert „utaztam” a kilencszeres Dakar-győztes mellett, de nyakamban még órák multán is éreztem a fájdalmat. A dobálós terep, meg a hihetetlen tempó megtette a hatását. És nekem még olvasni sem kellett.

Peterhansel úgy küldte át a gödrökön a Pajerót, mintha ott sem lennének. A pálya egy részét nem is már létező földút adta, hanem találomra nekivágtunk a mezőnek, ami persze pont annyira nem jelentett akadályt a 255 lovas gépnek, mint bármi más se. Érzésre legfeljebb egy betonfal állíthatná meg az autót.

255 lóerő és 412 newtonméter

255 lóerő és 412 newtonméter

255 lóerő és 412 newtonméter


Mégsem nyertek a Közép Európa-ralin, amiről így mesélt Peterhansel: „Az iram már a legelejétől kiemelkedően gyors volt.  Nem igen vezettem még ilyen gyorsan egy normál tereprali futamon sem korábban. Szombaton megpróbáltam visszaszerezni az elsőséget Carlos Sainztól, de kissé eltértünk a kijelölt útvonaltól, amivel közel egy percet veszítettem. Ezek után már csak akkor tudtam volna ledolgozni a hátrányomat, ha mindent kockára teszek, és esetleg kiesünk. Megelégedtem a második hellyel” – mondta.

Mialatt az újságírókat és szponzorok képviselőit Peterhansel, Luc Alphand és Joan Roma a benzines Pajerókkal autóztatta, aközben a kétszeres Dakar-győztes Hiroshi Maszuoka is autóba pattant. A tapasztalt japán mellé azonban civil nem ülhetett, ő a vadúj dízelmotoros versenyautót tesztelte. Miután a navigátorát kerékcsere közben Carlos Sainz véletlenül elütötte, így annak bokatörése miatt idő előtt kiállni kényszerültek. Kevesebbet ment az autó, mint tervezték, kihasználták hát a lehetőséget és gyűjtötték a kilométereket.

Úgy viselkedik akár egy raliautó

Úgy viselkedik akár egy raliautó

Úgy viselkedik akár egy raliautó


Gondoltam is, csinálok pár képet az új motorról. A galériában azonban hiába is keresnének ilyen fotót, mire megemeltem a fényképezőt, rögvest ott termettek mellettem, és megkértek, itt ne fotózzak. A jövő titkos.

A 2009-as „Dakaron” várhatóan már az összes Mitsubishi Pajero Evo dízel lesz. Nemcsak marketing okokból, de a 3,0 literes turbódízel 650 newtonméteres nyomatéka 50 százalékkal nagyobb, mint a benzineseké. Azaz még gyorsabb lehet a 2007-ben az első két helyet megszerző versenyautó, miközben kevesebbet fogyaszt.