Új szelek fújnak az AMG-nél. A jövőben a Mercedes sportmodelljeiért felelős részlegnek is oda kell figyelnie a fogyasztásra. Az egyre szigorodó előírásokra válaszul az AMG egy új motort fejleszt, az 5,0 literes blokk váltja a jövő autóiban a jelenlegi V8-as, illetve V12-es motorjait.
Az új V8-as motorhoz két turbó is kapcsolódik, amelyek a csúcsváltozatok esetében akár 700 lóerőt, illetve 1200 newtonmétert is kihoznak belőle, miközben az átlagfogyasztása a korábbinál kisebb lesz. Ez a motor többféle változatban szerepel majd, így lesz 570 lóerős kivitel is. Előbbi alkalmas, hogy leváltsa a 6,0 literes V12-est, utóbbi pedig az E63 AMG-ben szereplő – iszákosnak mondott – motor utódja lehet.
Ezzel az erőforrással párosítanak majd egy villanymotort is, így hozva létre a „BluePower” hibridet, ami 100 lóerővel erősebb lesz a sima benzinesnél, viszont városban kevesebb mint tíz liter benzinnel beéri. A fogyasztáscsökkentés, illetve a hatalmas nyomaték miatt új váltókat is fejleszt a motorhoz a Mercedes-Benz. Az elektromos vezérlésű váltó várhatóan nyolc fokozatot kap, melyek között a jelenleginél gyorsabban kacsolgat.
2010-ig azonban a 6,2 literes V8-as megmarad, várhatóan a 300 SL utódjának szánt sirályszárnyas sportkocsiban búcsúzik majd, persze addigra jócskán megerősítve.