Utólag beépíthető hibrid rendszert fejlesztett a MIRA (Motor Industry Research Association), amellyel jelentősen csökkenthető a járművek fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A „Hybrid 4 wheel drive Vehicle” (H4V) lényege, hogy a hagyományos mellé beépítenek két villanymotort is. Míg a normál erőforrás az első kerekeket hajtja, addig az elektromosok a MIRA által fejlesztett elektromos differenciálművön keresztül a hátsókat.

Ezenkívül természetesen további akkumulátorokat is szerelnek a járműbe, amelyek energiával látják el a villanymotort. Az együtt 22 kilós három akksi egyébként kivehető, így akár kempingezéskor külső áramforrásként is jól jöhet.

Alig más mint a többi
Az akkumulátorok kivehetőek

Az akkumulátorok kivehetőek

Az akkumulátorok kivehetőek


A rendszer úgynevezett „plug-in hibridként” üzemel, azaz a benzinmotor menetközben töltheti az akkumulátorokat, de azok álló helyzetben a villamos hálózatról is kaphatnak áramot. Városban tisztán elektromos, míg országúton hibrid üzemben működik az autó. Ha csak elektromos árammal üzemel, akkor 24 kilométert tud megtenni az autó, ami a normál napi használatban elég lehet.

Egy Skoda Fabiát alkalmaznak bemutató autóként, amelyben 80 lóerős benzines motor szerepel, míg az elektromos további 2×47 taggal gyarapítja ménest. A karosszériát érintő kisebb aerodinamikai átalakítás után az autó korábbi 7,2 literes átlagfogyasztását sikerült 4,4 literre szorítani miközben a károsanyag-kibocsátás 39 százalékkal csökkent. Az autó menettulajdonságai nem változtak.

A MIRA idén minél több autószalonra elviszi új találmányát, amivel szeretné megmutatni, hogyan lehet jelentősen csökkenteni a fogyasztást anélkül, hogy egy teljesen új autót kellene tervezni. A sorozatgyártásig szeretnék könnyebbé és hatékonyabbá tenni az akkumulátorokat.