A brit biztosítók által alapított Thatcham intézet vizsgálatai szerint a városi kisautók olcsó ülései növelik a az „ostorcsapásos” nyaksérülés veszélyét, ami főképp azért gond, mert épp a városi, alacsony sebességű ütközéseknél nagy az esély ilyen jellegű sérüléseknek.

A Thatcham teszteken alapuló tanulmánya arról számol be, hogy a vizsgált városi kisautók közül csak a Renault Twingo és a Smart ForTwo kapott „elfogadható” minősítést az ostorcsapásos sérülések szempontjából, míg a Fiat 500 „gyenge”, a Ford Ka és a Fiat Panda pedig egyenesen „rossz” értékelést kapott.

Az eggyel nagyobb szupermini kategóriában sem jobb a helyzet, a tesztelt modellek kétharmada csak „gyenge” vagy „rossz” minősítést ért el. A legjobb itt is a Renault lett, a Clio és a Modus „jó” minősítéssel zárt.

A nagyobb, drágább autóknál már sokkal jobb a helyzet, a gyártók nem spórolnak az üléseken, így a sérülés veszélye is jóval kisebb. Jó hír azonban, hogy az ülések minősége, biztosága összességében javul: 2005-ben még a vizsgált modellek 60 százaléka „rossz” vagy „gyenge” minősítésig jutott, addig 2008-ra a tesztelt üléseknek már csak 40 százaléka végzett ilyen eredménnyel.