2006 és 2007 után ismét a BMW motorját választotta 32 ország újságírója az év legjobbjának. Megismételve tavalyi sikerét, idén is a cég duplaturbós benzinmotorja kapta a 2008-as Nemzetközi Év Motorja díjat. A 306 lóerős 3000 köbcentis motort a egyes és hármas kasztniban is próbáltuk már.
Ám nemcsak az abszolút értékelésben BMW, de kategóriánkénti összesítésben is tarolt a BMW, további négy díjat begyűjtve, köztük a 2008-as év legjobb új motorjáért járót is. Az Év legjobb teljesítményű motorjává a 911 Turbóban és GT2-ben szerepelő erőforrást választották.
A megszünt legjobb fogyasztású kategória helyére idén létrehozott Év zöld motorjának első díjazottja a Toyota Prius hibrid hajtóműve lett. Ebben a konstrukcióban az 1,5-ös benzinmotor mellett egy elektromos erőforrás is szerepel. Ennél a díjnál nemcsak az alecsony fogyasztás számít, de elsődelges a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló technológia hatékonysága.
A 2008-as győztesek:
A Nemzetközi Év Motorja 2008:
BMW 3,0 Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
2008 legjobb új motorja:
BMW 2,0 dízel Twin-Turbo (123d)
Az év zöld motorja:
Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive (Prius)
Legjobb teljesítményű motor:
Porsche 3,6 Turbo (911 Turbo, 911 GT2)
1 liter alatt:
Toyota 1,0 (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)
1-1,4 liter:
Volkswagen 1.4 TSI (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1,4-1,8 liter:
BMW-PSA 1,6 Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)
1,8-2,0 liter:
Volkswagen/Audi 2,0 TFSI (Audi: A3, A4 Cabrio, A6, TT, VW: Eos, Jetta, Golf GTi, SEAT: Altea, Leon, Skoda Octavia)
2,0-2,5 liter:
Subaru 2,5 Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2,5-3,0 liter:
BMW 3,0 Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
3,0-4,0 liter:
BMW 4,0 V8 (M3)
4,0 liter felett:
BMW 5,0 V10 (M5, M6)