Olivier Quesnel, a Citroën Sport vezetője felvetette, hogy a francia alakulat kiszáll a rali-világbajnokságból (WRC), miután elégedetlenek a szakág promóciójával.

„Elmentem Hockenheimbe, hogy megnézzem a DTM (Német Túraautó Bajnokság) egy futamát. Ott a hírverés, a reklámozás egy más világ, összehasonlítva a WRC-vel. Én rendelkezem a teljes költségvetésünkkel, amit a legjobb módon kell felhasználnom. Van egy új autónk a piacon, a C5-ös, amely konkurense az ott versenyző Audi A4 és Mercedes C modelleknek” – mondta sokat sejtetően Quensel.
 
A szakember hozzátette, úgy látja a DTM-ben sokkal nagyobb ellenértéket kapnak az autógyártók a befektetett pénzükért, mint a WRC-ben, de szerinte minden más jobb, az F1, a NASCAR, de a Dakar és a Le Mans is.

A C5-ös mehetne a DTM-ben
Ilyen helyen utcai C4-es nem közlekedik

Ilyen helyen utcai C4-es nem közlekedik

Ilyen helyen utcai C4-es nem közlekedik


„Nem a futamok izgalmáért versenyzünk. Azért vagyunk itt, hogy autókat adjunk el. Nagyon klassz volt Jordániában (idén elsőször ott is versenyzett a WRC – a szerk.), de hol voltak a nézők? Nem adunk ott el elég autót, Kínában kellene lennünk. Ha nincs megfelelő megjelenése és reklámja a WRC-nek, nem számít, hogy kevesebbe kerül a versenyzés” – érvelt Quensel. 

A Citroën Sport első embere különben is paradoxnak tartja a WRC-t, miután sokszor versenyeznek rossz utakon olyan autókkal, amelyeknek utcai változatait nem oda találták ki. Tehát a vevők nem hajthatnak velük ugyanott, ahol pl. Sebastien Loeb, hiszen nem szabadidő-autókkal küzdenek.

2009 végéig biztos marad a Citroën, de ha a szervezők nem tesznek valamit, hamar kiszállhat az egyik legsikeresebb csapat, amely pár év egyszer már kilépett egy rövid időre. A Citroën 2003 és 2005 között háromszor nyert világbajnoki címet raliban, míg pilótájuk Loeb 2004 óta minden évben a legjobb volt egyéniben.