Kis testvért kap a Fiat 500. Ahogy már korábban is írtunk róla, a Fiat azt tervezi, hogy az 500-asnál, illetve a Pandánál is kisebb autóval bővíti kínálatát. Amivel a Volkswagen up!, illetve a Toyota iQ járműveknek állítanak ellenfelet. Most már meg is nézhetjük, milyen lehet.
A Fiat miniautó karosszériája 3 méternél is rövidebbnek ígérkezik, viszont így is négy ülőhelyet találunk majd benne. A kétajtós kocsiban hátulra kerül a motor, amely az egyszerűbb és olcsóbb kialakítás jegyében a hátsó kerekeket hajtja.
Nemsokára feltűnik majd a Fiat 500-ban egy 900 köbcentis benzinmotor, amit még a Panda Aria tanulmányban láttunk először. A kéthengeres blokk a hagyományos 65, illetve a turbófeltöltős 105 lóerős változatai az 500-as után az új modell alapmotorjaiként is szerepelnek.
Az alacsony fogyasztás eléréséhez start&stop rendszerrel szerelik fel a kocsit. Így az átlagfogyasztása 3,5 liter körül várható, a CO2-kibocsátása pedig csak 90 g/km lesz. A vezetőnek a váltásra sem lesz gondja, azt megoldja egy duplakuplungos automata helyette. Később hibrid kivitel is készül belőle.
A valószínűleg 2009 végére elkészülő autó nevéről még nincs döntés, de az a pletyka járja, a Fiat 500-as elődje (1937-55) nyomán ezt is Topolinónak nevezik majd. Ez Miki egér olasz neve, ami amúgy kisegeret jelenet. A külső megrajzolásánál az 500-as nagy sikerű jegyeiből mentenek majd át párat, így a nagy kerek lámpákat is.
Nem ez lesz az egyetlen új kisautó a Fiat háza táján, ugyanis a Grande Punto és az 500 közé érkezhet majd az új Uno is.
Forrás: Autoexpress