A Volkswagen csapat, amely mostanában elsősorban a homokban vitézkedik Touareg versenyautóival, rajthoz áll a 24 órás nürburgringi viadalon, ott, ahol Palik László is próbálkozik.

Persze nem az öncélú versenyérzésért köröznek a legendás zöld pokolból és az új Forma-1-es pályából összeállított 25 kilométeres aszfalton, hanem alapot teremtenek az új Scirocco sportosságának.
 

Versenyautó a Sciroccóból 1
Versenyautó a Sciroccóból 27


A többek között Carlos Sainz ralivilágbajnokkal és Hans-Joachim Stuck-kal – aki háromszor nyerte meg ezt a versenyt – felálló csapat ugyanis VW Sciroccókkal (hármat neveztek) versenyez majd. Az autók persze komolyabbak, mint utcai fivéreik lesznek.

A Scirocco GT24 2,0 literes turbómotorja 325 lóerős,  maximális nyomatéka 340 newtonméter. A sebességváltáshoz ugyanúgy duplakuplungos DSG-t használnak, mint tehetik azt később a vásárlók, no persze itt az önzáró differenciálmű sem hiányzik.

Ezen felül kidobáltak az autóból minden felesleges alkatrészt, mint a hátsó üléseket, a műszerfalat, és a szigetelőanyagokat, helyükre versenyülések, bukócső és egyszerűbb LCD került. Ezzel sikerült 178 kilóval lefogyasztani a Sciroccót, amely így csupán 1120 kilót nyom.

Versenyautó a Sciroccóból 28


Ennek ellenére nem véletlen, hogy testesebbnek látszik az autó, hiszen átalakított karosszériája 22 centivel hosszabb, és hat centivel szélesebb az utcai változatokénál. Erre a 18 colos felnik, a versenyfékek, illetve a szélesebb nyomtávot biztosító állítható futómű beépítése miatt volt szükség. Utóbbival egyébként 7,5 centivel alacsonyabbra is került a kasztni.

Rövid távon ugyan már vasárnap háromkor kiderül, mennyire sikeres a gyári kékbe öltöztetett Scirocco, hosszabb távon azonban a vevők döntenek majd, akik 20 év alatt 360 ezer ilyen sportkocsit vásároltak meg. Épp ezért az autót nemcsak a Nürburgringre vitték el, de kiállították a szintén most zajló, a Volkswagen rajongók Mekkájának nevezett Wörtherseetouron is.