Technikai újításon esett át az eredetileg 2005-ben bemutatott Aston Martin V8 Vantage. A patinás márka legolcsóbb autójában a korábbi 4,3 literes motor helyett a jövőben egy 4,7-es, V8-as szerepel majd.
Ezzel a korábbi 380 helyett 420 lóerő gyorsítja a sportkocsit, miközben a forgatónyomaték 15 százalékos növekedés után 470 newtonméter lett. A jármű gyorsulása 0,1 másodpercet javult – most 4,7 másodperc telik el 100-ig -, a korábbi 280 km/órás végsebesség helyett pedig 288 km/órával is lehet száguldani.
Nemcsak erősebb és gyorsabb a V8 Vantage az átalakítás után, de a fogyasztása, s így a károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb. 13 százalékkal csökkennek az értékek, ha a vevő megrendeli a Sportshift néven futó szekvenciális sebességváltót.
Az izgalmasabb vezetési élményért feszesebb hangolású futóművet és közvetlenebb áttételű kormányművet szerelnek a Vantage-be. Akinek ez is kevés az kérhet valódi sportfutóművet is.
Külsőleg csak az új kovácsolt könnyűfém felnikről azonosítható az amúgy csodaszép autó, belül viszont a középkonzolon és a váltókaron is módosítottak. A kulcs helyett egy üvegből, fémből és műanyagból készült lapocska nyitja és indítja az autót. A navigációs rendszerhez új merevlemez tartozik, miközben az iPod csatlakozó is szerepel a felszereltségi listán.
Az átalakításokkal az Aston Martin továbbra is képes versenyképes alternatívát kínálni a Ferrari és Porsche modellek ellenében.