A tavaly őszi Frankfurti Autószalonon a Renault egy tanulmányautóval megmutatta, hogy milyennek képzeli a Laguna kupéváltozatát. Akkor úgy gondoltuk, egy év múlva a Párizsi Autószalonon tartják a szériamodell világpremierjét, a cég azonban nem várt addig. Carlos Ghosn, a Renault elnöke a 61. Cannes-i Filmfesztiválra a kész autóval érkezett.
Sőt nemcsak a filmes világnak mutatták meg az autót, de a szintén a hétvégén zajló 66. Forma-1-es Monacói Nagydíjra is vittek belőle, ahol a Renault csapat két tesztpilótája, Lucas di Grassi és Romain Grosjean több kört is teljesített a lezárt pályán vele.
Az új Laguna formáit öröklő, de lendületesebb kupé 4,64 méter hosszú, amihez 1,4 méteres magasság tartozik, a tengelytávolsága 269 centiméter. Elöl a Laguna orra köszön vissza, míg hátul izgalmas LED-es csíklámpákkal találkozunk.
Egyelőre kétféle motorral készül a különleges megjelenésű modell. Az egyik a Vel Satisban és az Espace-ban is alkalmazott Nissantól származó 3,5-es benzinmotor 240 lóerővel, amivel kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsul 100-ra. Ennél izgalmasabb az új V6-os turbódízel, ez 235 lóerős, míg a maximális nyomatéka 450 newtonméter.
Nemcsak a teljesítmény, de a kormányzás is szerepet játszik majd az átlagnál jobb vezetési élmény elérésében. A Coupéba is bekerül ugyanis a Laguna GT-ben szereplő négykerék-kormányzás.
Ennél többet egyelőre nem árulnak el, miután az eredeti terveknek megfelelően a hivatalos bemutató majd októberben, Párizsban lesz.