Bár már a Ferrari is kisebb fogyasztású modellekkel készül a jövőre, a V12-es és V10-es motorokat V8-asokra cserélik, sőt nemrég még a Lamborghininél is utaltak ilyesmire, azóta a gyártó vezérigazgatója, Stephan Winkelmann meggondolhatta magát. A vezér azt mondja, hogy ők sosem lesznek képesek megfelelni a szigorú kibocsátási követelményeknek, de ez nem is baj.
Winkelmann azzal érvel, hogy mivel ők kevés autót adnak el – tavaly 2604 darabot -, és a tulajdonosok átlagosan csak 8000 kilométert tesznek meg évente, így a környezeti hatásuk elenyésző globális szinten.
A Lambók fogyasztása sem olyan eget verő egyébként, a Gallardo például 560 lóerős V10-ese 100 kilométerenkénti vegyes fogyasztása 14 liter, ami alacsonyabb jó néhány amerikai benzinfalóénál.
A Lamborghini hozzáállása nagyon hasonló a Bentley-éhez, úgy tűnik, hogy a korlátozott vevőkörön nem szeretnének bővíteni, így a kompromisszumokat is elkerülik, és csak a megszokott minőséget tartják fontosnak, vagy legalábbis csak óvatosan próbálkoznak a „zöldüléssel”.