Ha felmerül az Edo Competition neve, akkor már tudjuk, hogy valami nagyon erős, nagyon gyors járműről lesz szó. A német tuningcég szupersportkocsikkal foglalkozik, a Maseartik, Porschék, Lamborhinik után ezúttal az általunk is póbált Ferrari Enzót vette kezelésbe.

Az eredetileg 660 lovas olasz gép teljesítménye a beavatkozás után 700 lóerő lett, a maximális forgatónyomaték pedig 660-ról 715 newtonméterre emelkedett. Ahhoz hogy ezt elérjék, átalakították a kipufogót, amelynek egyes részei a közúton nem vezethető Ferrari FXX-től származnak.

A sportkipufogó gombnyomásra üvölt
Szénszálas műanyag mindenfelé

Szénszálas műanyag mindenfelé

Szénszálas műanyag mindenfelé


Azért, hogy használható maradjon a sportkocsi, egy kapcsolóval lehet „nyitottabbá” tenni a kipufogót, így ha nem kell a kiemelt teljesítmény, a kocsi csendesebben üzemel. Az EDO szakemberei ezen felül változtattak a szívó-rendszeren, hogy több levegő jusson a motorba, és átírták a motorvezérlést is. Köszönhetően az új kuplung beépítésnek, immár az Enzo is képes olyan gyorsan váltani, mint az FXX, azaz 60 milliszekundum alatt.
 
Álló helyből 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az Edo Enzója, de hat másodperccel később már 200-zal száguldhat. Egy 300 km/óráig tartó sprint 22 másodpercig tart, de a végsebesség innen még messze van, ennél akár 70-nel többet is tud! 

Az átalakítást a futómű cseréje teszi teljessé. Az állítható magasságú és csillapítású felfüggesztéssel akár versenypályára is küldhető a Ferrari, a szabályoknak megfelel. De a fekvőrendőrök leküzdéséhez szükséges „orremelés funkciót” is meghagyták, így a belvárosban is helytáll. Az átalakítás ára nem ismert, de egy biztos, sok nulla szerepel rajta még euróban is.