A Budapesti Műszaki Főiskola és a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. az első Ford T-modell gyártásának 100. évfordulója alkalmából „a XXI. század Ford T-modellje” címmel pályázati felhívást tett közzé a Budapesti Műszaki Főiskola és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói körében.

A pályázat témája a Henry Ford és Galamb József által megálmodott, s később a XX. század autójának választott Ford T-modell XXI. századi változatának megalkotása.

Magyar lesz az új Ford? 1
Magyar lesz az új Ford? 7


1908 októberében kezdődött meg a Ford T-modell gyártása, s mivel az autó egyszerű kezelhetősége és megbízható konstrukciója, illetve kedvező ára miatt megnyerte a vevők tetszését még 1927-ben is készült. Az évtizedek alatt több mint 15 millió „Tin-Lizzy”, azaz Bádog Böske készült, ahogy akkor becézték a szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsit.

A pályázat célja, hogy olyan alkotások szülessenek, amelyek tükrözik az eredeti T-modell sikerét jelentő, fenti jellemzőket. A két legjobb pályamunkát benyújtó hallgató látogatást tehet a Ford amerikai központjában, Dearborn-ban, ahol megnézheti, hol és hogyan dolgozott Galamb József.

Ezenkívül részt vehetnek az év legnagyobb, a Richmondban megrendezésre kerülő T-Modell „party-n”, amelyen várhatóan több mint 1000 működő T-Modell lesz majd látható.