Június 14-én rajtól az idei 24 órás Le Mans-i viadal, ahol az Audi – amely 2000 óta hétszer győzött a legendás versenyen – újabb győzelemre készül. Két éve már nem benzines, hanem dízelmotor hajtja a R10-est, aminek kifejlesztésében a Shell is szerepet vállalt.  

Idén a jelenlegi autóipari trendeknek megfelelően környezetkímélőbb üzemanyagot kapnak az Audik. Ez lesz az első alkalom, hogy második generációs bioüzemanyagot használnak a Le Mans-i versenyen. A Shell cseppfolyósított biomasszát, BTL-t (Biomass to Liquids) kever a dízel üzemanyagba.

Biomasszából készülő üzemannyaggal megy
2006-ban és 2007-ben dízellel nyert az Audi

2006-ban és 2007-ben dízellel nyert az Audi

2006-ban és 2007-ben dízellel nyert az Audi


A BTL nagy teljesítményű szintetikus dízel üzemanyag, amelyet nem élelmiszer-alapanyagul szolgáló növényekből, hanem pl. erdőgazdasági melléktermékekből és hulladék fából állítanak elő, és a hagyományos gázolajnál 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást tesz lehetővé. Azaz ez az üzemanyag nem növel közvetlenül az élelmiszerek árát és nem növeli az éhezők számát a földön.

Már eddig sem hagyományos üzemanyagot kaptak az R10-esek, az üzemanyagba gázból cseppfolyósított GTL-komponenst is kevertek, amit azóta már a hagyományos forgalomban kapható üzemanyagában is alkalmaz az olajcég. Hasonló tervek vannak a BTL esetében is, egy éven belül tervezik a kereskedelmi célú gyártás beindítását.