Tavaly december óta „hivatalos forrásból” tudjuk, hogy idén nyáron felújítják a hazai miniszterek kedvenc modelljét. Nem is kell tovább várni, hiszen ügyes lesifotósok immár szinte álcázás nélkül kapták le az új Audi A6-ost.

Az első lökhárító követi az új A4 és a felújított A3 hasonló eleminél látott formákat. Hangsúlyosabb élek és méretesebb nyílások jellemzik. Változik a hűtőmaszk is, eltűnik belőle a rendszámot tartó masszív osztás.  

Az RS6 lámpáit örökölheti az A6
A felújított A6-os új lámpái, jobbra az A3-asé

A felújított A6-os új lámpái, jobbra az A3-asé

A felújított A6-os új lámpái, jobbra az A3-asé


Hátul már látható az új hátsó lámpa egyik fele, amely elődjénél keskenyebb formát kap, és hasonlóan mondjuk az A3 kabrióéhoz, a sárvédő mellett a csomagtartóra is „rálóg”. Természetesen már LED-ek világítanak benne. Ezzel egyszerre változik a csomagtérajtó is, amely nagyobb nyílást hagy szabadon a pakoláshoz.

Új fényszórót is kap az A6, a többi Audihoz hasonlóan itt is megjelenik a LED-es nappali fény. Ehhez nincs szükség nagy átalakításra, mert az RS6-on már ilyen van.

Várhatóan eltűnik a kínálatból a 2,4-es benzines, helyette a 2,0 literes turbó 200 lovas változatát vetik be. Az alapmotor viszont az új 1,8 TFSI lesz 160 lóerővel. Szintén kihagyják a 4,2-es V8-ast, helyére egy 3000-es kompresszoros kerül, eleinte 290 lóerős, később 355 lóerős teljesítménnyel. A 3,2-es V6-os továbbra is elérhető marad, de már 265 lóerővel.

Változik a csomagtérajtó is

Változik a csomagtérajtó is

Változik a csomagtérajtó is


A dízelpalettán a korábbiaknak megfelelően – de fejlesztett változatban – a 2,0 (140, 170 LE), 2,7 (190 LE) és 3,0 (240 LE) literes motorokat találjuk majd. A hatfokozatú manuális váltón túl duplakuplungos automata és négykerék-hajtás is választható.

A felújított A6-osról várhatóan nyáron számol majd be a gyár, a hivatalos premierje azonban októberben a Párizsi Autószalonon várható.