12 év után utódot kap a Ford Ka. A miniautóról véglegesnek tekinthető képeket közölt egy brit lap. Bár a német modell ugyanúgy a Fiat Panda padlólemezére épül, mint a Fiat 500, sőt az olasz sikermodellel közösen a lengyelországi Tychyben készül majd, ennek ellenére alig hasonlítanak. A Ford a márka jellegének megfelelően inkább a sportos vonalat erősíti. Ez persze nem olyan nehéz, hiszen a sarkokba tolt kerekek már jó alapot adnak.
Belül is teljesen más lesz a két modell, míg a Fiatnál egyetlen középpont közé csoportosították a műszereket, addig a Fordnál hagyományosabb négy számlapos műszerfalat rajzoltak. A váltókar az új Kában is a középkonzolra költözött a padlóról. Elődjéhez képest az anyagminőség sokat javul.
Az együttműködés mindkét gyár számára hasznot hajt, hiszen komoly megtakarítást eredményez a fejlesztési és gyártási költségek terén. Nemcsak a padlólemez, de motorok is a Fiattól érkeznek a Kához. Viszont a Ford mérnökei komoly erőket mozgósítottak, hogy a járgány igazi élményautó legyen, ezért a kormány- és a futómű is más lesz.
Az alapmotort az 1,2-es 69 lóerős adja, míg a sportosabb vezetőknek a 100 lovas 1,4-es készül. Korábban nem volt dízel változat a Kából, most viszont a Fiat 1,3-as Multijetje is rendelkezésre áll. A motor 75 lóerőt és 145 Nm-t állít csatasorba. Elődjéhez hasonlóan az új Kából is lesz sportváltozat, amit a nagyobb Ford-modellekhez hasonlóan ST-nek neveznek el.
Utóbbiba az Abarth 500 erősebb turbómotorja kerül 150 lóerős teljesítménnyel, amivel az aprócska méregzsák 8 másodperc alatt gyorsulhat százra, miközben a végsebessége 200 km/óra feletti lehet. Az ST vadabb ruhája alatt sportfutómű lapul majd.
Hasonlóan az 500-ashoz, később a Ford Kából is készül nyitható tetős változat.
Az új Ka hivatalosan októberben, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be, a gyártás körülbelül ugyanekkor indul be. A Fiathoz hasonlóan évi 120 ezer Ka modellt szerelnek össze a lengyel üzemben, ahol a gyártás beindítására 94 millió eurót fektet be a Ford.