A felújítással ugyanis a hídra vezető utak szélesítését is elvégeznék, csakhogy az útszélesítés tervét a főváros által készített Szabályozási Kerettervből (FSZKT) kihagyták – ezt dr. Láng Zsolt, az ügyben érintett II. kerületi polgármester erősítette meg. Az építési törvény alapján az utak szélesítése a fővárosban csak az FSZKT engedélyével lehetséges.
Az engedélyezési problémák miatt a Margit híd felújítása csúszhat, amit a polgármester úgy kommentált: számára érthetetlen, hogy a főváros illetékesei miért nem gondoltak a saját szabályozási tervükre, amikor a híd átépítését tervezték.
Nincs esély rá, hogy az FSZKT engedélye nélkül kezdjék meg a Margit híd felújítását és az útburkolatok kiszélesítését a budai oldalon, mert a 13,3 milliárd forintos költségből a főváros csak 7,3-at áll, a többit az Európai Unió Strukturális Alapja finanszírozná. Ha a főváros szabálytalanul járna el, elesne a támogatástól.
Eredetileg úgy tervezték, hogy még 2008 második felében megkezdik a Margit hídon a munkálatokat, amit 2009-ben követett volna az átkelő lezárása. Ez valószínűleg most csúszik, akár egy évet is.
Várhatóan másfél-két évig tartanak majd a munkálatok. A felújítás során az autósok nem, csak a közösségi közlekedés járművei, a taxik, illetve a megkülönböztető jelzéssel haladó járművek használhatják a hidat. A 4-es, 6-os villamos is tovább közlekedik majd. A munkálatok során szinte teljesen megújul az 1876-ban átadott híd.
Forrás: MTI, FN.hu