Igazi terepjáró, megnyerte a Dakar-ralit, ugyanakkor elegáns, a pápát is szállítja, s immár 29 éves. Ez mind a Mercedes-Benz G-osztály, amely továbbra is a piacon marad, ezért ismét megújul.
Nem nyúltak az aerodinamikusokat őrületbe kergető dobozformához, csupán új hűtőmaszkot és 18 colos felniket rajzolhattak a formatervezők. Műszakilag viszont jelentősebben frissült a terepjáró. Kétféle motorral és háromféle kivitelben készül a G-osztály. A rövid és a hosszabb tengelytávú zárt változatok mellett továbbra is kapható a háromajtós, vászontetős kivitel is.
Akik a fogyasztásra mennek, azoknak jó a 224 lóerős 320 CDI, amivel 12 liter alatti fogyasztással teljesíthető a 100 kilométer. Akiknek viszont benzinkútjuk van otthon, és inkább erődemonstrációt tartanának, örülhetnek, mert a V8-as motor 296 helyett már 388 lóerős, cserébe viszont könnyedén nyel le 25 litert.
Egyelőre a gyár hallgat a korábbi csúcsváltozat, az 500 lovas G55 AMG folytatásáról, de lehet, hogy annak külön bejelentést szánnak.
Az utastérben is sokkal inkább rejtett, mint látványos újításokat vet be a G-osztály. Ilyen az új telemetriai rendszer, a Bluetooth-elvű telefonkihangosító, melyeket a vezető egyszerűen szóval vezérelhet, ugyanúgy, mint tévét. Mostantól hatlemezes DVD-tár és kiváló minőségű, 450 wattos Harman Kardon hifirendszer is szerepel az extralistán.