A Fiat kutatásfejlesztő részlege és a szintén torinói Európai Formatervező Intézet tanulói egy környezetkímélő autóval rukkoltak elő. A Phylla tisztán elektromos hajtású, így közvetlenül nincs is károsanyag-kibocsátása.

A 2+2 üléses járgány padlójára kerülnek az akkumulátorok, amelyek polimeres vagy ionos kivitelűek lehetnek. Előbbivel 220, utóbbival 145 kilométeres távolságra juthat az autó négyórás konnektoros töltés után.

Üzemanyagcellával is müködhet
750 kilogramm a tömege

750 kilogramm a tömege

750 kilogramm a tömege


Azonban ha kifogy az energiából az autó, akkor sincs baj, miután hidrogénes üzemanyagcellával is felszerelték, így onnan is nyerhet elektromos áramot a kerekeknél elhelyezett villanymotorok számára. Sőt, ha süt a nap, az a legjobb, mert a járművön elhelyezett napkollektorok tölthetik az akkumulátorokat. Ha csak tisztán a napenergiával működne, 18 kilométert tehetne meg egy „napnyi” sütkérezéssel.

Maximális 54 kW teljesítményt produkálnak az elektromos motorok, viszont egyenletes üzemben ennek csak a felét állítják elő. 50 km/órára hat másodperc alatt gyorsul a mindössze 3 méteres Phylla, míg a végsebessége 130 km/óra.
Nemcsak dinamikája, de 142 literes csomagtartója is használhatóvá teszi a 750 kilogrammos kisautót, amely nevét a görög levél szóból örökölte. A fejlesztési költségekbe Olaszország Piemont tartománya is beszállt, bízva abban, hogy a későbbi megvalósítás jelentősen csökkentheti a napsütés használatával a környezetszennyezését.

Videón a Phylla: