Június végén külföldön is kipróbáljuk az utóbbi idők legizgalmasabb Alfáját. Persze nekünk is jobban bejön a 8C Competizione, de az autó biztos, hogy valami baki okán nem lett Ferrari, a szépsége, a technikája adott, így a MiTo-é az alfás első hely.
Az Alfa új kisautóját eddig csak kívülről csodálhattuk meg, most viszont már azt is tudjuk, mire számítsunk, ha beülünk. A külsőt a 8C-n látott jegyekkel tették izgalmassá, de a lendület az utastérre sem fogyott el. Sportos kialakítású ülések és szolid, de esztétikus részletek láthatók. A műszerfal órái természetesen 6 órától indulnak, és a kormány is jól formázottnak tűnik.
Négyféle motorral érkezik a MiTo, mindegyik turbós. A kiszivárgott hírek szerint az alapmotor az 1,3-as dízel lesz 90 lóerővel, ami helyett 1,6-os 120 lovast is választhatnak azok, akik mindenképpen gázolajat akarnak tankolni. Viszont akik a valódi olaszos érzésre szavaznak, az 1,4-es benzines turbómotor 120, illetve 155 lóerős változataiból csemegézhetnek.
Utóbbival a csupán 1175 kilogrammos kocsi 8,1 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára, a végsebessége pedig 217 km/óra. A vezetési élményben a motor csak egy szelet, kiveszi a részét az Alfa DNA-rendszere is, amellyel módosítható a motor, a fék, a kormányzás, a felfüggesztés és a váltó működése is. Létezik a szupersportos Dynamic, a városi forgalomra kitalált Normal és a csúszós körülményekhez optimalizált All-Weather állapot.
Az Alfa Romeo MiTo, amely a Milano és Torino városokról kapta a nevét, ősszel kerül a kereskedésekbe.