Hivatalosan pénteken mutatja be az Opel a Vectrát leváltó modell utasterét, de Vauxhallként már most megnézhetjük. Persze 1000 százalék, hogy az Insignia bal kormányos változata is ugyanilyen lesz.

Azonnal látszik, hogy a külső után az utastérben is a lendületesebb formákra szavaztak a tervezők. A hatalmas T-t formázó műszerfal nem ér véget az ajtóknál, hanem körbeveszi az elöl ülőket, elfut egészen a B oszlopig. Akár a sportkocsiknál, alagútszerű lábhelyet szabadon hagyva. Szemben a Vectrával, ahol egyetlen lapon szerepeltek az „órák”, az Insigniában külön „csövekben” kaptak helyet.

Ilyen lenne Opelként
Ilyen lenne Opelként

Ilyen lenne Opelként

Ilyen lenne Opelként


Érdekesség, hogy míg normál használatban fehér a műszerek háttérvilágítása, addig a Sport gomb megnyomására vörösre vált a színvilág. Persze a sportmódban nemcsak ennyi a változás, de a kormányzás, a gázreakció, a futómű, sőt a menetstabilizáló hangolása is módosul.

Ne keressük a kézifékkart, hiszen az Insigniában már nincs ilyen, egy kis kapcsolóval lehet rögzíteni az autót. A középkonzolt a Vectrához hasonlóan hangsúlyos kerek és besüllyesztett szögletes gombok uralják, míg fölöttünk a fedélzeti elektronikák visszajelzésére szolgáló képernyő kapott helyet.

Hétféle Euro 5-ös motorral érkezik az Insignia. A benzinesek az 1,6-os 115 lóerőstől a 260 lóerős V6-osig terjednek, a dízelek 110-160 lóerővel érkeznek. Ezekhez manuális vagy automata hatfokozatú váltó társítható. 2008. július 22-én a Londoni Autószalonon mutatkozik be az Insignia négy- és ötajtós változata, a kombit októberben Párizsban leplezik le.