Gyorsan szögezzük le ez az SX4 WRC, nem az ami a rali-világbajnokság versenyein az idei évtől fut, hiába nevezték el ugyanúgy. Köszönő viszonyban sincsenek. Tehát nincs turbófeltöltő, de még 2,0 literes hengerűrtartalom sem. A különleges kiadásban 1,6-os benzinmotor van elsőkerék-hajtással párosítva, pedig az SX4-ből van összkerekes változat. Na mindegy.  

Legalább a külsőt megdolgozták kicsit, mutatósak a 16 colos fehér felnik, és a spoilercsomag is jól áll a Magyarországon készülő autónak. Az lökhárítókra, küszöbökre és a tetőre kerülő elemeken túl, kicserélték a hűtőmaszkot is.

Szénszálas betét és új váltógomb
Szénszálas betét és új váltógomb

Szénszálas betét és új váltógomb

Szénszálas betét és új váltógomb


Az utastérben szénszálas műanyagra emlékeztető díszítést illetve bőrborítású váltógombot vetnek be a ralirajongók kedvéért. A látványosan felmatricázott 107 lóerős WRC-ből 500 példányt dobnak piacra, de csak a német piacon. Az egyediséget az utastérben elhelyezett táblácska jelzi.

Nem törekedtek a súlycsökkentésre a modell összeállításakor, hiszen sok-sok extrával felturbózták az SX4-est. Van kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, navigációs rendszer, hat légzsák és mentestabilizáló is. Az utcai raligépért 4,7 milliónyi eurót kérnek el.

Aki igazi raliélményre vágyik az SX4-től, az jobb ha a Road Race Motorsport gépét választja.