Egyre másra mutatják be az autógyárak nagy teljesítményű modelljeiket, így Horatio Pagani sem ülhet a babérjain. Jelenleg a nevét viselő olasz gyár legerősebb modellje a Zonda F Clubsport, amely bőséges 650 lóerőt éget az aszfaltba. Ennél többet csak azok kaphatnak, akik durván 1,2 millió euróért (290 millió forintért) megrendelik a Zonda R-t.
A Pagani legújabb – eddig csak 1:8-as makettként bemutatott – 750 lovas modelljének azonban van egy nem mellékes „hátránya”: versenyautó, utcán nem használható. Persze lehet, hogy jobb lett volna, ha így is marad, hiszen ekkora teljesítményt szabadjára engedni nem épp okos dolog. Viszont a pénz beszél…
Hamarosan bemutatkozik a Pagani Zonda Cinque, a Zonda R rendszámosított változata. Egyelőre hivatalos információ nincs a kocsiról, de az egyetlen kikerült fotó tanulsága szerint az autó az F Clubsport és az R karosszériáját ötvözi, így szinte csak ultrakönnyű szénszálas anyagokkal találkozunk. A könnyű kasztnihoz ezúttal is a 7,3 literes V12-es AMG motort társítják, amely egy az egyben kerül át a mindössze tíz példányban készülő R-ből.
A 750 lóerős teljesítmény, illetve a 710 Nm-s forgatónyomaték elképesztő dolgokra képes. Például arra is, hogy nulláról 200-ra mindössze 9,8 másodperc alatt gyorsítja a sportkocsit. Ennél azonban fontosabb cél, hogy megdöntse a Zonda F által tavaly felállított rekordot a Nürburgringen.
Nem véletlen a névválasztás sem, hiszen a Cinque olaszul ötöt jelent, pontosan ennyi készül majd Pagani mester legújabb alkotásából. Amihez ezúttal viszonylag akciós áron, 800 ezer euróért (kb. 190 millió Ft) hozzá lehet jutni.