Kész a magyar hibridautó 1

Szériának egy kicsit vad a formaterv

Szériának egy kicsit vad a formaterv

Elkészült az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. hibrid autója. A 2001 óta mintegy 200 millió forintból fejlesztett Solót a kerékagyakba szerelt elektromotorok mozgatják, amelye lítium-ion akkumulátorokból kapják az energiát, az akksikat viszont a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik. Az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.

A tetőre szerelt napcellák városi sebesség mellett átlagosan 20-25 kilométer megtételére elég energiát gyűjtenek össze naponta, így lakott területen belül hangtalanul és káros anyag kibocsátása nélkül lehet autózni. A bioetanollal működő motor csak nagyobb sebességnél kapcsol be.

A háromszemélyes Solo 10 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres sebességre, a végsebessége pedig 140 km/h. A kocsi fogyasztása másfél liter száz kilométerenként, miközben károsanyag-kibocsátása ötöde egy hagyományos autóénak, csupán 33 g/ km. Ez annak is köszönhető, hogy a karosszéria és a váz könnyű, de erős szénszálas kompozitból készült, az autó ezért csupán 270 kilogramm.

A várhatóan 2012-ben piacra kerülő első magyar hibridautó nem lesz olcsóbb, mint egy alsó-középkategóriás autó (Golf, Astra), viszont sokkal kevesebbe kerül majd a használata. A célcsoport a környezettudatos fogyasztók tábora, illetve a családok. Nekik készül az ANTRO következő fejlesztése, a Duo fantázianevű, hatszemélyes modell, amelyet a koncepció szerint negyed óra alatt szét lehet bontani két kis Solóra.

Forrás: MTI