A HEDDAT (Nagy hatékonyságú digitális hidraulikus gépjármű-erőátvitel) néven futó új technológia lényege, hogy nem elektromos, hanem hidraulikus úton tárolja a fékezéskor összegyűjtött mozgási energiát, amely sokkal jobb hatásfokkal működik. Ezzel városi – fékezésekre és gyorsításokra építkező – forgalomba a felére is csökkenthető a járművek fogyasztása.
A teszthez használt BMW 530i átlagosan 6,87 litert fogyasztott, de a szabványos európai városi norma szerint is beérte 7,1 literrel. A fogyasztáscsökkenéshez hasonlóan a normál 3000-es benzinmotoros változathoz képest 30-50 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás is. A cég nem felejti el megjegyezni, hogy az eredmények nagyban függenek a vezetési stílustól.
További érdekesség, hogy a rendszer nemcsak akkor állítja le a motort, ha a kocsi nem mozog, de mentközben is áttér „hidraulikus-hajtásra”, ha a tárolóban van elég energia. Sebességváltó egyébként nincs a járműben. Nem elképzelhetetlen, hogy pár éven belül sorozatgyártásban is feltűnik a megoldás, miután a Bosch Rexroth és Sauer-Danfoss APS érdeklődik a rendszer licencének megvásárlása iránt.