Az Alfa Romeo a 147-est két modellel váltja fel, a leendő 149-es a régi modell nagyobb, magasabbra pozicionált ötajtós leszármazottja lesz, míg a most leleplezett furcsa nevű MiTo elsősorban a fiataloknak szánt belépőszintű városi autó, nem kevés sportos beütéssel.
A lendületes külső sokak elismerésére számíthat, a sportos, olaszos vonalak lendületes érzést keltenek. Külön figyelmet érdemel az első és a hátsó lámpa – elöl a krómkeretes cseppalakú fényszóró – alapváltozatban halogén, de bi-xenonnal is rendelhető – a lendületet hangsúlyozza, a hátsó, természetesen LED-es kerek lámpák pedig egyértelműen a sportkocsikra utalnak.
A MiTo 10 színben érkezik, ebből öt metálfényes. A piros mellett lesz fehér, szürke, fekete, és kék változat is. A beltér igényességet sugároz, a domináns fekete szín eleganciáját jól egészítik ki az itt-ott felbukkanó szálcsiszolt hatású, de mégis fényes fém- és a szénszálas betétek.
A háromajtós kis csapotthátú kezdetben háromféle motorral lesz kapható, két benzines és egy dízel a választék. Mindkét benzines 1,4 literes, négyhengeres darab, de míg a belépőszintű verzió erőforrása 78 lóerős, addig a sportosabb változatba már 155 lovat préseltek bele. Az 1,6-os dízel teljesítményében a két benzines közé esik, 120 lóerős. Mindhárom motorhoz hatsebességes kézi váltó jár.
Az alapmotorral szerelt MiTo nem nagyon büszkélkedhet majd a gyorsulással, 100 km/óráig 12,3 másodperc alatt jut el, és a végsebessége is csak 165 km/óra lesz. A dízeles változat a 0-100-at 9,9 másodperc alatt teszi meg, és 198 km/óráig lehet kihúzni, a legerősebb persze a másik benzines lesz, ezzel már 215 km/óráig lehet jutni, és 100-ra is csak 8 másodperc alatt ér fel.
A MiTó-ban az Alfa beveti az ún. D.N.A.-rendszert is, ami tulajdonképpen három beállítási csomagot jelöl. A „dynamic” fokozat igazi sportos vezetést tesz majd lehetővé, a „normal” beállításokat a hétköznapi vezetéshez érdemes bekapcsolni, míg az „all weather” módban a biztonság kap hangsúlyt, vizes, havas, alacsony tapadású körülményeknél erre válthat a vezető.
A sportos felfüggesztések hothatch-es vezetési élményt ígérnek, és vezetői segédeszközökben sem lesz hiány: az ABS, az ESP, és az EBD alapfelszerelés, de kérhető kipörgésgátló, és a kanyarszöghöz alkalmazkodó nyomatékszabályozó is. A légzsákok mellett a MiTó-ban a megelőzés is szerepet kap, a beépített leheletanalizáló megakadályozza majd az ittas vezetést.
A gyártó állítólag évi 150 ezer darabot szeretne eladni az autóból, a fontosabb európai piacokon pedig már júliusban forgalomba is kerül a MiTo.