2015-re világviszonylatban átlagosan 30 százalékkal csökkenti járművei fogyasztását a Mazda, amihez átfogó stratégiát dolgozott ki. Ennek első első jele, hogy a Mazda2 és a Mazda6 már az új, könnyebb építési elvet követve született meg. A lényeg, hogy a hagyományos megoldásokkal szemben így akár 100 kilogrammnál többet is megspóroljanak.
Következő lépésként 2009-ben mutatkozik be a japán gyár Start&Stop rendszere, amely leállítja a motort, ha arra nincs szükség, majd azonnal beindítja, ha kell. Ettől 7-8 százalékos fogyasztáscsökkentést remélnek a fejlesztők.
Szintén jövőre mutatkoznak be Európában és Észak-Amerikában a Mazda bioetanollal is üzemelő modelljei, amelyek elsősorban alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátásukkal hívják fel magukra a figyelmet. 2011-re várható a Mazda közvetlen befecskendezéses benzinmotorja, amely amellett, hogy 15-20 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, a fogyasztása 20 százalékkal alacsonyabb.
Ezzel egy időben érkezik a japánok új dízelmotorja is, ez a legszigorúbb emissziós normákat is teljesíti majd, de ennél fontosabb, hogy az új típusú befecskendezéssel, továbbfejlesztett turbóval és katalizátorokkal felvértezett blokk 20 százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri.
Ezen újítások mellett 2013-tól már szériában is alkalmazni kívánják a „bioműanyagokat”, amelyekhez az alapanyagot nem élelmiszernövényekből származó biomassza adja. Ezenkívül továbbfejlesztik a 2005-ben elsőként a Mazda által alkalmazott háromrétegű vízbázisú festést, amelynek munkafolyamatai a hagyományos „vizessel” szemben már 25 százalékkal kevesebb a CO2-t állítanak majd elő, ezzel elérve, hogy a Mazda fényezőüzeme legyen a legtisztább.