Lökhárító faforgácsból? 1
A Mazda Motor Corporation kutatási együttműködési megállapodást írt alá a Hiroshimai Egyetemmel. A projekt célja, hogy bioműanyagot állítsanak elő, és azt 2013-ra az autógyártásban való felhasználásra is alkalmassá tegyék.

Hogy lehet bio egy mű? A fejlesztés alatt álló bioműanyag nem csökkenti az élelmiszerforrásokat, hiszen az alapjául szolgáló cellulóz biomassza olyan, fogyasztásra nem alkalmas növényi alapanyagból készül, mint a növényi hulladék vagy faforgács.

Ezenfelül, mivel a cellulóz biomassza növényi alapú, karbonsemleges, azaz lényegében a növény által megkötött CO2 kerül a levegőbe. A bioműanyag ezzel mérsékli függőségünket a Föld korlátozott fosszilis üzemanyagkészleteitől, és csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.

Olyan környezetbarát és hatékony folyamatot szeretnének kidolgozni, amelynek végén a járművek lökhárítóihoz és műszerfalaihoz felhasználható műanyagot állíthatnak elő. A Mazda korábbi biomassza-kutatásainak eredményeként jött létre a világ első fokozottan tűzálló, nagy szilárdságú bioműanyaga, illetve a világ első száz százalékban növényi alapú üléshuzatszövete.