Októberben a Párizsi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan az új hetes BMW. Ám már most láthatjuk, milyen is lesz, miután megjelentek az interneten a bajor luxuslimuzin képei. A jelenlegi modellnek sokan felrótták, hogy túlságosan hivalkodó volt, nem felelt meg a klasszikus formákra vágyóknak, túlzottan újító volt elődjéhez képest.
Úgy tűnik, a gyár meghallotta ezt, mert a képeken látható autó visszafogottabb, de követi elődje jegyeit. Ugyanakkor az egész autó könnyedebbnek tűnik, mint elődje, már nem kelt olyan romboló hatást, sportosabb. A legnagyobb újdonság a hátsó lámpa, amely viszont önmagában is meghökkentő. Egyébként elöl hátul LED-es lámpákat alkalmaznak.
Ezúttal is készül normál illetve hosszított változat (+ 14 cm) a hetesből, de mellette egy további sportosabb limuzin is piacra kerül, ezt a CS tanulmányautó jegyeivel ruházzák majd fel.
Várhatóan nem lesz már V12-es motor a 7-esben, és eltűnik a V8-as dízel is a kínálatból. E helyett egy duplaturbós hathengeres dízel mellett döntöttek. Ennek a motornak nagyobb lehet a teljesítménye, mint egy V8-asnak, és hatékonysági előnyei is vannak, presztízse viszont nyilván kisebb.Háromféle motorral indul az értékesítés, lesz 407 lóerős V8-as, duplaturbós a 750i-ben, sima V8-as a 740i-ben (326 LE) és 3,0 literes dízel a 730d-ben (245 LE).
Beszáll a váltóháborúba is a BMW, ennek megfelelően az új 7-esbe nyolcfokozatú automata váltó is kerül majd. Ezt ugyanúgy a ZF szállítja, mint a korábbi hatost, sőt ugyanakkora méretű váltóházba építették bele, így a már létező modellekbe (5-ös, 6-os, X5 stb.) is bekerülhet majd. Állítólag ezzel a váltóval hat százalékkal csökken a motorok fogyasztása a korábbihoz képest. Várhatóan a hetes is készül majd négykerék-hajtással.
Érdekesség míg a jelenlegi csúcs BMW-ben a kormány mögött volt a váltókar, addig az újban ismét visszatették a kardánbokszra. A 7-esben debütál az i-Drive menüvezérlés új generációja, de lesz internet elérés is.