Helyi gyártással megerősödtek az importmárkák
Helyi gyártással megerősödtek az importmárkák
Fotó megosztása:
A Lada jövője is ennyire stabil?
A Lada jövője is ennyire stabil?
Fotó megosztása:
Strapabíróbb az itthoninál az orosz Astra
Strapabíróbb az itthoninál az orosz Astra
Fotó megosztása:
Modernizálva a Lada elkerülheti az agóniát
Modernizálva a Lada elkerülheti az agóniát
Fotó megosztása:
A régi szép idők!
A régi szép idők!
Fotó megosztása:
Ilyen modern lehet a jövő a Projekt C alapján
Ilyen modern lehet a jövő a Projekt C alapján
Fotó megosztása:
A Lada Oroszország része
A Lada Oroszország része
Fotó megosztása:
Tavaly 880 000 Lada készült
Tavaly 880 000 Lada készült
Fotó megosztása:
11 éve az Opelnek nem kellett a Lada
11 éve az Opelnek nem kellett a Lada
Fotó megosztása:
Lehetne koreai is, de ez az új Lada
Lehetne koreai is, de ez az új Lada
Fotó megosztása:
Egymilliárd dollárt ért meg a Lada egy negyede a Renault-nak
Egymilliárd dollárt ért meg a Lada egy negyede a Renault-nak
Fotó megosztása:
2002 óta készül a Chevy Niva Togliattiban
2002 óta készül a Chevy Niva Togliattiban
Fotó megosztása:
Örülnek a szomszédok, mert megmázták a Kárpátokat a Nivával
Örülnek a szomszédok, mert megmázták a Kárpátokat a Nivával
Fotó megosztása:
Az olajdollárokból autóra is telik. 2010-ig az orosz piac megelőzi a németet
Az olajdollárokból autóra is telik. 2010-ig az orosz piac megelőzi a németet
Fotó megosztása:
Egymilliárd dollárt ért meg a Lada egy negyede a Renault-nak
Oroszországban hamarosan megkezdődhet a Renault-motorral felszerelt Ladák gyártása, miután az orosz AvtoVAZ autógyár licencmegállapodást készül aláírni az orosz vállalatban nemrég
részesedést szerző francia céggel a motorok gyártásáról.
Az AvtoVAZ elnöke elmondta, hogy 1,4 és 1,6 literes motorok gyártását tervezik, első lépcsőben évi 450 ezer darabot. A benzines motorokat Ladákba, illetve Renault-modellekbe szerelik be. A tervezett megállapodást várhatóan szeptember 5-én hagyják jóvá a részvényesek.
A Renault idén februárban vette meg az Oroszországban piacvezető AvtoVAZ részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényt. A Renault az üzletrészért egymilliárd dollárt fizetett, ezt a gyár 2008-2009-es gazdasági évben elért eredményétől függően további, de 160 millió dollárt meg nem haladó összeg követheti.
A Togliattiban lévő AvtoVAZ (volgai autógyár) a hatvanas években épült a Fiat közreműködésével, legismertebb modelljei a Ladák és a Niva terepjáró, és érdekessége, hogy a legtöbb alkatrészt „házon belül” gyártják.
Korábban azt közölték, hogy a gyárból kikerülő első közös autó a Dacia Logan alapján készülő, univerzális hétszemélyes, olcsó modell lesz, amelyből az első Lada jelvénnyel jövőre gördül ki a gyárból. A tervek szerint 2011-12-ben évi 1,2 millió, 2014-re 1,5 millió gépkocsi készül az AvtoVAZ-ban.