A Maybach Exelero nagyon nagy, metszően félelmetes, veszettül gyors, fájdalmasan szép és gyalázatosan erős – írtuk róla korábban, de ennél sokkal több: egyedi. Ugyanis csupán egyetlen darab készült a Fulda gumigyár Exelero abroncsát és a Maybach fenségességét hirdető autóból.

Ám nemcsak egy kiállítási darabról van szó, hanem egy valódi, működő járműről, amellyel a nagysebességű tesztekre kitalált Nardo körpályán 351,45 km/órás sebességet értek el. A Maybach 57 padlólemezére épített 2,6 tonnás szörnyeteg 4,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, ami 700 lóerős V12-es motorjának köszönhető.

Klaus Ludwig nyomta a gázt Nardo-ban. A hűtőnyílásokat részben letakarták, hogy gyorsabb legyen az autó
350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert

350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert

350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert


Nem volt éppen olcsó móka a Maybach Exelero, csak a Mercedes közel egymillió eurót költött a fejlesztésre. Ám ez most megtérülhet, miután a kocsit eladásra kínálják, aki furikázna vele, annak 5-ször ennyit, azaz 5 millió eurót (1,15 milliárd forint) kell leszurkolnia érte. Persze vélhetően nem lesz a végső ár, miután ez csak az árverés kikiáltási ára, ennél akár két-háromszor többért is elmehet.