A Maybach Exelero nagyon nagy, metszően félelmetes, veszettül gyors, fájdalmasan szép és gyalázatosan erős – írtuk róla korábban, de ennél sokkal több: egyedi. Ugyanis csupán egyetlen darab készült a Fulda gumigyár Exelero abroncsát és a Maybach fenségességét hirdető autóból.
Ám nemcsak egy kiállítási darabról van szó, hanem egy valódi, működő járműről, amellyel a nagysebességű tesztekre kitalált Nardo körpályán 351,45 km/órás sebességet értek el. A Maybach 57 padlólemezére épített 2,6 tonnás szörnyeteg 4,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, ami 700 lóerős V12-es motorjának köszönhető.
Klaus Ludwig nyomta a gázt Nardo-ban. A hűtőnyílásokat részben letakarták, hogy gyorsabb legyen az autó
Klaus Ludwig nyomta a gázt Nardo-ban. A hűtőnyílásokat részben letakarták, hogy gyorsabb legyen az autó
Fotó megosztása:
23 colos felnik, 315/25 R23-as Fulda abroncsokkal. Az abroncsokat karbonszál szilárdítja, hogy elviseljék az extrém sebességet
23 colos felnik, 315/25 R23-as Fulda abroncsokkal. Az abroncsokat karbonszál szilárdítja, hogy elviseljék az extrém sebességet
Fotó megosztása:
A Maybach SW 38 kupéra épült az áramvonalasított kísérleti autó gumitesztelési célokra
A Maybach SW 38 kupéra épült az áramvonalasított kísérleti autó gumitesztelési célokra
Fotó megosztása:
Hiába jó a 0,28-as alaktényező, a 2,55 négyzetméteres homlokfelület miatt 700 lóerőre kellett felhúzni a motort a 350-es tempóhoz
Hiába jó a 0,28-as alaktényező, a 2,55 négyzetméteres homlokfelület miatt 700 lóerőre kellett felhúzni a motort a 350-es tempóhoz
Fotó megosztása:
350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert
350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert
Fotó megosztása:
350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert
350 körül a fogyasztás megközelíti a 100 liter/100 kilométert
Nem volt éppen olcsó móka a Maybach Exelero, csak a Mercedes közel egymillió eurót költött a fejlesztésre. Ám ez most megtérülhet, miután a kocsit eladásra kínálják, aki furikázna vele, annak 5-ször ennyit, azaz 5 millió eurót (1,15 milliárd forint) kell leszurkolnia érte. Persze vélhetően nem lesz a végső ár, miután ez csak az árverés kikiáltási ára, ennél akár két-háromszor többért is elmehet.