Mivel a kétütemű autók zöldkártyája csak egy évig érvényes, egyre többeknek kell dönteniük: várnak a türelmi időre, s leteszik a kocsit, vagy a drága katalizátor beszerelése után megújítják az engedélyeket.
Egy 2003-as rendelet szerint 2005 nyarától már csak az a kétütemű kocsi felel meg a környezetvédelmi és a műszaki vizsgán, amelynek szénhidrogén-kibocsátása 2000 ppm alatt marad. Ezt az értéket csak katalizátorral lehet elérni. Mindezt ellenezték a Trabant- és Wartburg-tulajdonosok, mivel a katalizátor és a beszerelése 40-50 ezer forintos költség, ami több, mint az autó értéke. Érvelésüket elfogadták, s a türelmi időt megnyújtották 2008-ig.
Az év elején kiderült: a közlekedési tárca tovább nyújtaná a türelmi időt. Ennek bevezetését tavaszra ígérték, ám erre egyelőre nem került sor.
Forrás: Népszabadság