Az 1860 méter hosszú Megyeri híd átadása 30 ezer gépkocsival csökkenti majd az Árpád híd forgalmát. Az Óbudát a Váci úttal összekötő hídra azonban újabb forgalom terelődik a Margit híd felújításának idejére, így a zsúfoltság nem csökken.
Szintén még az év vége előtt átadják az M0-s keleti szektorát, a 4-es főúttól az M3-as autópályáig (26,5 km). Ezzel az M1, M7 vagy M5, illetve a főutak felöl az M3-as felé tartóknak nem kell behajtaniuk Budapestre, jelentősen csökkentve a Hungária körút forgalmát.
Nem zárul le az M0-s északi szektorának fejlesztése sem a Megyeri híd átadásával. Folyamatban van az autóút 10-es és 11-es utat összekötő szakaszának környezetvédelmi engedélyeztetése. Az 5,5 kilométernyi alagutat is tartalmazó szakasz építése 2012 elején megkezdődhet, forgalomba helyezését 2014 őszére ígérik. Az M0-st nyugatról bezáró, a 10-es utat az M1-es autópályával összekötő autóút megvalósíthatósági tanulmányának készítését az idén kezdi meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Forgalomba helyezése 2020 után várható.
Forrás: Népszabadság, Kép: Elte Lazarus