Korábban megmutattuk kémfotókon, most pedig itt van igazi valójában a Mercedes jelenlegi legerősebb autója: az SL65 AMG Black Series. Ahogy a neve is elárulja, a nem éppen játékszer SL 65 AMG-re épül az új gép, ám míg az egy nagy teljesítményű roadster, ez egy versenykupé.
Az AMG mérnökei 612-ről 670-re növelték a 6,0 literes motor teljesítményét, többek között a két turbó, illetve a kipufogó átalakításával. A V12-es motor használat közben 1000 newtonméteres nyomatékra képes, ám próbapadon 1200-at is tud, csak elektronikusan védik a hajtásrendszert.

Szabályozható kapcsolási sebességű 5 fokozatú  automataváltóval

Versenyülések várják az utasokat

 

 

Szabályozható kapcsolási sebességű 5 fokozatú automataváltóval

Szabályozható kapcsolási sebességű 5 fokozatú automataváltóval

Nemcsak erősebb, de könnyebb is a Black Series, mint „hagyományos társai”. Köszönhetően annak, hogy számos karosszériaelemet – köztük a tetőt is – szénszálas anyagból készítettek el, 250 kilóval sikerült csökkenteni a tömegét. A fogyókúrában feláldozták a tetőnyitó mechanizmust is, azaz ez már csak egy kupé. Építettek viszont bukókeretet a tetőbe.

A jobb súly/lóerő arány hatására 0,3 másodpercet javult az SL gyorsulása, azaz 3,9 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni. A végsebessége 320 km/óra, persze elektronikusan korlátozva. Simán menne többet is, de akkor ki a fenének adnák el az SLR-t?

Kézzel készül mindegyik AMG motor

Kézzel készül mindegyik AMG motor

Küllemében is versenyautós a gép, hiszen elöl majd 10, hátul 8,5 centivel szélesebb a nyomtávja, így ehhez ki kellett szélesíteni a 19, illetve 20 colos abroncsokat rejtő sárvédőket. Látványosak az átalakított lökhárítók és a motorháztető is, de a legizgalmasabb a hátsó szárny, amely 120 km/óra felett automatikusan előbújik, hogy javítsa a kocsi stabilitását.

Persze igazából erre a futómű hivatott, amelyet számos versenypályán, köztük a Nürburgringen is teszteltek. Ha a vezetőnek nem felel meg a gyári beállítás, maga is változtathat a hangoláson, hogy autója ideálisan viselkedjen az adott versenypályán. De a pilóta választhatja ki több program közül, milyen jelleggel és sebességgel kapcsoljon az ötfokozatú automata váltó.

Versenyülések várják az utasokat

Versenyülések várják az utasokat